Madraci za brodove - najvažnije teme
Specifični uvjeti i zahtjevi kod brodskih madraca
Možemo li na brodu dobiti udobnost kakvu imamo kod kuće? Naš je odgovor da.
Na luksuznim brodovima koji imaju prostrane kabine udobnost se podrazumijeva ali na manjim ili starijim brodovima, na jedrilicama, na ribaricama i brodovima raznih namjena udobnost je rijetkost jer je prostor skučen, visina ograničena, ležajevi uski i danju često služe za sjedenje… Uz to, na moru vladaju posebni uvjeti: jako povećana vlažnost i sol u zraku te oscilacije temeperature. Ipak, naši brodski madraci mogu odgovoriti na sve ove uvjete i potrajati više godina uz punu udobnost kakvu trebamo!
Kakvu udobnost tražite?
Brod je uvijek u pokretu. Osobama koje nisu profesionalno na moru potrebno je više dana da im se tijelo, mišići i zglobovi, priviknu na stalno balansiranje. Na moru smo izloženi naporima, iscrpljeni od sunca, vjetra, vremenskih uvjeta koji se brzo mijenjaju… Dobar madrac uvjet je dobrog odmora a na brodu on stvarno mora biti dobar – ne želimo da je tanak i slab, da propada ili se ljulja. Ne želimo ni tvrdu podlogu na kojoj bi osjećali pritisak i ukočenost. To su opći zahtjevi ali kod izbora madraca treba se i rukovoditi namjenom plovila i svojim namjerama. Koliko ću često boraviti na brodu? Hoću li brod koristiti samo ja ili ću ga ustupiti gostima? Plovim li cijelu godinu ili samo ljeti? Održavam li brod osobno preko zime ili je povjeren nekome? Odgovori na ova pitanja su ključ konzultacija i odabira.
Materijali za morske uvjete
Za brodske madrace danas se gotovo isključivo koriste napredne hladnolijevane ili HR pjene. To su pjene namjenjene spavanju, otporne su, elastične, prozračne, različitih gustoća, tvrdoće i drugih svojstava. HR pjene se mogu rezati i oblikovati a pjene različitih svojstava mogu se kombinirati u slojevima kako bi postigli odgovarajuću nosivost i udobnost. U kombinaciji sa HR pjenama koriste se i latex i memory pjene za udobne, površinske slojeve.
Podnice u brodskim ležajima
Idealna podloga za madrace od pjena su letvičaste drvene podnice. Letvice pružaju zdravu potporu a zrak nesmetano cirkulira. Kad god je konstrukcijski moguće takve podnice su i na brodu najbolja opcija. U brodskim kabinama češće je podloga čvrsta ploča – ponekad je ispod ploče spremište ili pristup stroju ili instalacijama. Ako je moguće, najbolje je otvorima ili rupicama na ploči osigurati cirkulaciju zraka kroz prostor spremišta. Tako smanjujemo rizik od zadržavanja vlage. Ako je prostor ispod ležaja zatvoren cirkulaciju zraka dobro je osigurati npr. bočnim otvorima na okviru ili koristiti namjensku zrakopropusnu podlogu za madrac.
Udobna rješenja kod ograničene visine madraca
Sa kvalitetnim pjenama koje postoje u širokoj lepezi kombinacija svojstava moguće je i kod ograničene visine dobiti kvalitetan, udoban ležaj ali pravilo, ipak, kaže 15cm najmanje – to je visina koja je pouzdano i sigurno rješenje za bilo koju tjelesnu konstituciju i zato se preporuča kao minimalna. Kod zadanih/ograničenih visina madraca ide se na kombinaciju slojeva: donjeg sloja od čvršće HR pjene (za nosivost) i gornjeg sloja/slojeva za amortizaciju, elastičnost, udobnost.
Madraci za kabine bez posebnog rezanja
Brodski madraci koji su standardnog pravokutnog oblika najjednostavniji su dio našeg posla. Potrebne će biti samo točne mjere. Po pitanju visine madraca i vrste jezgre na raspolaganju vam je više opcija.
Madraci za pramčane kabine i drugi madraci neobičnog/nepravilnog oblika
Kreveti smješteni u pramcu broda, u bočnim kabinama, sklopivi ležajevi u salonima, polukružni oblici, kosa rezanja kad madrac prati oblik trupa – to su izazovi koje volimo. Ako nemamo nacrt broda točna i precizna izmjera je prvi korak. Za zahtjevne oblike ili veći broj madraca na istom brodu preporuka je da izmjeru prepustite nama. Manje zahtjevne izmjere možete, uz našu pomoć, obaviti sami a moguće je i nove brodske madrca izraditi po starim madracima – kontaktirajte nas za dogovor. Cijena brodskih madraca ovisi o složenosti izrade, visini i odabranoj vrsti jezgre madraca.
Nadmadraci - brzo i jednostavno do udobnosti
Nadmadrac je izvrsno rješenje kad je želimo postići dodatnu udobnost ali samo ako je madrac na kojeg ga stavljamo dobar, čvrst i očuvan. Nadmadrac ne može spasiti dotrajali ili premekan madrac. Nadmadraci na brodu su odlična opcija za sve sklopive ležajeve ili klupe – prednost im je što se daju saviti i premjestiti po potrebi. O vrsti nadmadraca odlučit ćete ovisno o namjeni i željenoj udobnosti – s malim ulaganjem možete ostvariti veliki skok u kvaliteti spavanja na brodu.
Presvlake brodskih madraca
Naši brodski madraci opremljeni su namjenskim elastičnim presvlakama od umjetnih materijala, viskoza ili tencela ili mješavine pamuka i umjetnih materijala. To su materijali koji imaju izrazita antibakterijska svojstva, vlakna su ponekad prethodno tretirana pa su otporna na plijesni a prediva ne upijaju vlagu i brzo se suše.
Presvlake naših madraca su skidive i perive, opremljene patent zatvaračem .
Održavanje brodskih madraca tijekom sezone plovidbe
Vlažnost i loša cirkulacija zraka u kabini najveći su rizik za brodske madrace. Zato pazimo na vlagu! U sezoni plovidbe to znači usvojiti neke elementarne navike: ne odlagati mokre stvari na krevet ili u kabini, ne leći mokre kose… Klimatizirane kabine i odvalaživači zraka olakšavaju borbu s vlagom. Madrace je poželjno povremeno provjeriti: podignuti, prozračiti ili okrenuti ako je moguće. Kod prve pojave vidljivih tragova plijesni ili lošeg mirisa treba reagirati – znak je to da se vlaga zadržava u i oko madraca i problemu treba pristupiti sustavno.
Održavanje brodskih madraca izvan sezone plovidbe
Je li brod zimi u moru ili na suhom vezu? Jeste li u mogućnosti periodično obilaziti brod, otvoriti, prozračiti… Ako ste održavanje povjerili nekome provjerite koji poslovi održavanja se podrazumijevaju. Savjet je većinu tekstila na kraju sezone plovidbe odnijeti s broda, madrace ostaviti podignute a vrata kabina i otvore za ventilaciju ostaviti otvorene kako bi osigurali cirkulaciju zraka. Za osobito vlažnih dana dobro je postaviti u kabini prijenosni odvlaživač. Potrebno je barem jednom u sezoni provjeriti madrace, otvoriti patent presvlake a presvlaku prozračiti za suha vremena… Na pojavu plijesni treba reagirati odmah – madrace je tada najbolje odnijeti s broda i nakon temeljitog čišćenja ostaviti na suhom mjestu.
Možemo li na brodu dobiti udobnost kakvu imamo kod kuće? Naš je odgovor da.
Na luksuznim brodovima koji imaju prostrane kabine udobnost se podrazumijeva ali na manjim ili starijim brodovima, na jedrilicama, na ribaricama i brodovima raznih namjena udobnost je rijetkost jer je prostor skučen, visina ograničena, ležajevi uski i danju često služe za sjedenje… Uz to, na moru vladaju posebni uvjeti: jako povećana vlažnost i sol u zraku te oscilacije temeperature. Ipak, naši brodski madraci mogu odgovoriti na sve ove uvjete i potrajati više godina uz punu udobnost kakvu trebamo!
Brod je uvijek u pokretu. Osobama koje nisu profesionalno na moru potrebno je više dana da im se tijelo, mišići i zglobovi, priviknu na stalno balansiranje. Na moru smo izloženi naporima, iscrpljeni od sunca, vjetra, vremenskih uvjeta koji se brzo mijenjaju… Dobar madrac uvjet je dobrog odmora a na brodu on stvarno mora biti dobar – ne želimo da je tanak i slab, da propada ili se ljulja. Ne želimo ni tvrdu podlogu na kojoj bi osjećali pritisak i ukočenost. To su opći zahtjevi ali kod izbora madraca treba se i rukovoditi namjenom plovila i svojim namjerama. Koliko ću često boraviti na brodu? Hoću li brod koristiti samo ja ili ću ga ustupiti gostima? Plovim li cijelu godinu ili samo ljeti? Održavam li brod osobno preko zime ili je povjeren nekome? Odgovori na ova pitanja su ključ konzultacija i odabira.
Za brodske madrace danas se gotovo isključivo koriste napredne hladnolijevane ili HR pjene. To su pjene namjenjene spavanju, otporne su, elastične, prozračne, različitih gustoća, tvrdoće i drugih svojstava. HR pjene se mogu rezati i oblikovati a pjene različitih svojstava mogu se kombinirati u slojevima kako bi postigli odgovarajuću nosivost i udobnost. U kombinaciji sa HR pjenama koriste se i latex i memory pjene za udobne, površinske slojeve.
Idealna podloga za madrace od pjena su letvičaste drvene podnice. Letvice pružaju zdravu potporu a zrak nesmetano cirkulira. Kad god je konstrukcijski moguće takve podnice su i na brodu najbolja opcija. U brodskim kabinama češće je podloga čvrsta ploča – ponekad je ispod ploče spremište ili pristup stroju ili instalacijama. Ako je moguće, najbolje je otvorima ili rupicama na ploči osigurati cirkulaciju zraka kroz prostor spremišta. Tako smanjujemo rizik od zadržavanja vlage. Ako je prostor ispod ležaja zatvoren cirkulaciju zraka dobro je osigurati npr. bočnim otvorima na okviru ili koristiti namjensku zrakopropusnu podlogu za madrac.
Sa kvalitetnim pjenama koje postoje u širokoj lepezi kombinacija svojstava moguće je i kod ograničene visine dobiti kvalitetan, udoban ležaj ali pravilo, ipak, kaže 15cm najmanje – to je visina koja je pouzdano i sigurno rješenje za bilo koju tjelesnu konstituciju i zato se preporuča kao minimalna. Kod zadanih/ograničenih visina madraca ide se na kombinaciju slojeva: donjeg sloja od čvršće HR pjene (za nosivost) i gornjeg sloja/slojeva za amortizaciju, elastičnost, udobnost.
Brodski madraci koji su standardnog pravokutnog oblika najjednostavniji su dio našeg posla. Potrebne će biti samo točne mjere. Po pitanju visine madraca i vrste jezgre na raspolaganju vam je više opcija.
Kreveti smješteni u pramcu broda, u bočnim kabinama, sklopivi ležajevi u salonima, polukružni oblici, kosa rezanja kad madrac prati oblik trupa – to su izazovi koje volimo. Ako nemamo nacrt broda točna i precizna izmjera je prvi korak. Za zahtjevne oblike ili veći broj madraca na istom brodu preporuka je da izmjeru prepustite nama. Manje zahtjevne izmjere možete, uz našu pomoć, obaviti sami a moguće je i nove brodske madrca izraditi po starim madracima – kontaktirajte nas za dogovor. Cijena brodskih madraca ovisi o složenosti izrade, visini i odabranoj vrsti jezgre madraca.
Nadmadrac je izvrsno rješenje kad je želimo postići dodatnu udobnost ali samo ako je madrac na kojeg ga stavljamo dobar, čvrst i očuvan. Nadmadrac ne može spasiti dotrajali ili premekan madrac. Nadmadraci na brodu su odlična opcija za sve sklopive ležajeve ili klupe – prednost im je što se daju saviti i premjestiti po potrebi. O vrsti nadmadraca odlučit ćete ovisno o namjeni i željenoj udobnosti – s malim ulaganjem možete ostvariti veliki skok u kvaliteti spavanja na brodu.
Naši brodski madraci opremljeni su namjenskim elastičnim presvlakama od umjetnih materijala, viskoza ili tencela ili mješavine pamuka i umjetnih materijala. To su materijali koji imaju izrazita antibakterijska svojstva, vlakna su ponekad prethodno tretirana pa su otporna na plijesni a prediva ne upijaju vlagu i brzo se suše.
Presvlake naših madraca su skidive i perive, opremljene patent zatvaračem .
Vlažnost i loša cirkulacija zraka u kabini najveći su rizik za brodske madrace. Zato pazimo na vlagu! U sezoni plovidbe to znači usvojiti neke elementarne navike: ne odlagati mokre stvari na krevet ili u kabini, ne leći mokre kose… Klimatizirane kabine i odvalaživači zraka olakšavaju borbu s vlagom. Madrace je poželjno povremeno provjeriti: podignuti, prozračiti ili okrenuti ako je moguće. Kod prve pojave vidljivih tragova plijesni ili lošeg mirisa treba reagirati – znak je to da se vlaga zadržava u i oko madraca i problemu treba pristupiti sustavno.
Je li brod zimi u moru ili na suhom vezu? Jeste li u mogućnosti periodično obilaziti brod, otvoriti, prozračiti… Ako ste održavanje povjerili nekome provjerite koji poslovi održavanja se podrazumijevaju. Savjet je većinu tekstila na kraju sezone plovidbe odnijeti s broda, madrace ostaviti podignute a vrata kabina i otvore za ventilaciju ostaviti otvorene kako bi osigurali cirkulaciju zraka. Za osobito vlažnih dana dobro je postaviti u kabini prijenosni odvlaživač. Potrebno je barem jednom u sezoni provjeriti madrace, otvoriti patent presvlake a presvlaku prozračiti za suha vremena… Na pojavu plijesni treba reagirati odmah – madrace je tada najbolje odnijeti s broda i nakon temeljitog čišćenja ostaviti na suhom mjestu.